Jokien parhaat kalapaikat
05.08.2005 - 20:38
Nyt on parin viikon päästä edessä pieni reissu ounasjoen varrella olevaan kylään ja kalastaa olis tarkotus. Joesta löytyy harria, taimenta ja myös valitettavasti paljon haukea. Minkälaisia vieheitä täällä kannattaisi käyttää? Ja missä joilta löytää parhaat ottipaikat?
Eiku suvantoon mahollisimman isoja vaappuja vetämään
Itse kalastanut ounasjoen ja marrasjoen haaraumakohdassa, josta saanut taimenia (mm. 2,4 kg taimenen) ja harreja nipun. Jos tuon mainitsemasi kylän kohdalla sattuu olemaan jonkin sortin koskea niin koko koski alue hyvää aluetta. Vieheiksi rapalan 3cm - 5 cm vaappuja. Ainakin värit "sateenkaarirautu" ja "firetiger". Näillä itse pärjännyt hyvin. Ounasjoen suvantokohdista tuota mainitsemaasi haukea saa vaikka kuusamon proffalla, mutta tuskin limatuubit tavoitteena tuolta reissulta.
Ei tod. Pikkulipat koskien niskoilla varmasti toimivia- mahd. painavia kans mukaan jotta leviällä joella pärjää! Esim. Droppenit! Ja vapa ylhäällä jos on matalaa!
Ja melkeen itse ottaisi Lotto Beten. Itsellä toiminut parhaiten meilläpäin 9 gramman ja erityisesti papukaija värillä tullut harjusta kirjoja taimenia haukeja ahventa säynävää ja haukea.. mutta en tiedä siellä miten toimii, mutta kannattaa kokeilla..
Lisää uusi kommentti