Poksin kanssa kalaan
26.06.2008 - 18:09
Miten muuten pieni asuntovaunu sopii kalastustukikohdaksi vesistön rannalle?Onko niissä tilaa tavaroille ja kahdelle kalastajalle riittämiin? Tuo pieni koko houkuttelisi valitsemaan e.m. vaunun,alkaa telttaelämä kalareissuilla kyllästyttämään.
Eikös toi kysymys pitäisi esittää sille joka siinä vaunussa majoittuu?
Sama tuli vastaan itselläkin ...Poksi löyty ja kilometrejä kertyi ekalla reissulla n 3500 km.

Tulee perässä kuin huomaamatta...lähes siis.
Itse muuntelin sisätiloja sopivampaan malliin...vapakaappi tiski/keittopöydän korotus, kaikki sähköt uusiksi.
Kyllä se teltan voittaa...ja tulee perässä sinne minne autollakin pääsee...pyörittelee kun on autosta irti miten haluaa...omapaino kun on tuossa vanhassa mallissa vaan 450 kg.
Noi uudemmat on sitten jo painavempia...suoranaisia luxus-vaunuja omaani verrattuna...mutta kun käyttö rajottuu toistaiseksi 3-4 viikkoon vuodessa ei viitsi monia tuhansia siihen sijoittaa...
Emännyksen kanssa tila riittää vallan mainiosti...ainahan riippuu mihin vertaa...(12 vuotta reissattiin teltta/automajoituksella..=) =) =) ).Mahdumme nukuksimaan poikittain vaunun kulkusuuntaannähden (leveys lienee jotain 190 luokkaa )
Lämppärin puute on otettava huomioon jos kylmillä keleillä matkustelee...siis ainakin tuossa vanhemmassa mallissa.
Tuossa vielä muutama kuva remonttivaiheesta...
Pisaa tuossa poksissa tila paremmin kuin teltassa ja autoa voi aina käyttää lukittuna säilytystilana.
Minulle mieleiseen "kalavaanailuun" asuntovaunussa on yksi paha puute. Miten kuljetat veneen? Kanootti tai kumivene vielä menee henkilöauton katolla, mutta yhtään isompi ei.
Siksi itse päädyin asuntoautoon, jonka vetokoukussa venekin kulkee mukana. Sen hankkimisen jälkeen telttayöt ovat vähentyneet dramaattisesti. Kalamiehelle, jolla ei ole isoa perhettä riesana myös retkeilyauto voisi hyvin korvata normaalin henkilöauton.
Minä en siis hankkisi poksia, mutta sinun käyttöösi se voi olla erinomainen vaihtoehto.
Kiitos Arskalle kuvista.Näkyy sulla olevan tuo vanhempi malli,siinäkin varmasti lystiä nukkua kesäaikaan ja itse kun sitä tuunaa sopivaksi kalakäyttöön niin avot.Tuossa uudemmassa poksi n126 nt tehokas lämmitin,tarkenee pilkkireissuillakin asua.
Emäntäkin hakusessa kala- ja vaunukaveriksi.
Börje:
Olet oikeassa veneen kuljetuksen suhteen että asuntoauto siinä käytössä erinomainen mutta minulle liian kallis.
Poksin koko riittää mulle koska ei vielä perhettä kerennyt hankkia kalakiireiden takia.
Oma käyttö olisi seuraavanlainen:
Vene valmiina isolla järvellä missä viikonloppuna aina uistelen ja muikkuverkkojakin pidän silloin tällöin.Myös pohjoisessa tulee käytyä jokiilla ja lampiroisilla rantakalassa.
Saakohan vaunua pitää valtion mailla ilmatteeksi kuinka kauan?
Tuo aggregaatti se onkin hyvä erämaatunnelmanluoja ...
Kaikkea ei voi saada...
"Saakohan vaunua pitää valtion mailla ilmatteeksi kuinka kauan?"
Tätä vastausta et halua saada, mutta kirjoitetaan kuitenkin. Ajoneuvolla et tietenkään saa laillisesti ajaa tien ulkopuolelle lainkaan. Tien pientareet, levähdyspaikat ja parkkipaikat ovat laillisia paikkoja asuntovaunun kanssa. Leiriytymiseen pätevät normaalit jokamiehen oikeudet. Parin yön jälkeen tulisi leiri siirtää muualle.
Maanomistajalta saadun luvan kanssa tietenkin voit säilyttää vaunua sopimuksen mukaan.
Erämaan äänimaailmalle:
Olen samaa mieltä kanssasi:
Ostin sen kaiken varalle...autokin täyttää seuraavaksi 10 v...
Siellä missä se häiritsisi muita ,sitä en tarvitse. Siellä missä sitä en toivottavasti tarvitse , se ei varmasti häiritse muita.
Mutta jos tarvitsen, sen pörinä on aivan varmasti lapinlinnun liverrystäkin kauniinpaa kuunneltavaa korvilleni...erämaan rauhaa rakastavia kun olemme.
Lisää uusi kommentti