Mikä peruke
Itseäni on vaivannut perukkeet kun nou kuusamon vaijeri perukkeet kipristyy lähes itsestään ja joutuu vaihtaa perukkeen .Tulee tuollainen vaihtaminen kalliiksi.Nyt olen päättänyt ostaa uusia perukkeita niin olen ajatellut noita vaijeri tai moni säikeisiä perukkeita kun antaa tommonen notkee peruke kait paremman uinnin vieheille.(Niinkuin kuusamon vaijeri perukkeet) Tietäisikö joku jotain hyvää tuollaista peruketta.Se ei saisi kipristyä eikä katketa ison hauen hampaissa eikä muutenkaan.Lukoilla ei ole niin väliä sillä vaihdan kumminkin niihin paremmat lukot.Painokaan ei saisi olla kovin suuri. Olisiko nuo Rapalat juuri tuollaisia vai sekunda kamaa. Olisiko muuten jostakin ssatavilla jotain tommosta kuvausteni täyttävää vaijeria runkolanganksi.Kun en viitsi tehdä perukkeita tosta Fortesh Predatorista ,koska kestävyys epäilyttää.Kiitos kaikille jotka kehtaavat auttaa.Anteeksi jos viestistä tuli vähän sekava.

kuusamolla myös rosteri pianolankaperukkeita, kokeilehan !
Berkleyn perukkeet on kestäviä, ainoa huono puoli on jäykkä lukko, mutta sen voi vaihtaa.
Käytin joitain vuosia sitten perukevaijeria, jota sai muistaakseni muutaman metri rullassa. Siitä oli helppo tehdä itse perukkeita, renkaasta läpi ja muutama kierre ja sytkärillä lämmitys, ei pettänyt kertaakaan. Sitä sai ainakin silloin ja varmaan vieläkin Turun liikkeistä. Muistaakseni keltainen rulla.
Ei mulla oo Predator pettänyt kertaakaan, peruke tarvii välillä tarkistaa, kaikki ne kuluu käytössä.
Perukkeet kannattaa tehdä itse.Kaupassa myydään erityistä perukemateriaalia,jossa on ruostumattomasta teräksestä punottu ulkokuori ja sisäosa on kuitusiiman kaltaista materiaalia.Solmulla kiinni lukkoleikari ja toiseen päähän leikari tai pelkkä lenkki.Tällä lailla voi tehdä vaikka 20 metrin perukkeita.5 metriä 15 kg kestävää ainesta maksaa noin 9 euroa + leikarit ja lukot päälle.Toimii tosi hyvin ja perukkeen saa vedettyä kynnellä suoraksi ja systeemi ei haittaa vieheen uintia liikaa.Suosittelen lämpimästi kaikille.
Minä punon ihan normaalista kuitusiimasta perukkeet. Voi tehdä tiukkaa punosta tai löysää. Ei pilaa kevyenkään vaapun uintia.
-P-
Itsellä on sama ongelma noiden Kuusamon perukkeiden kanssa. Peruke menee kippuraan kun joku pikku hauki rimpuloi päässä.
Lähetin kieroutuneen perukkeen sinne ja sain takaisin uuden paketin. Mitään vastausta ei ollut , muuta kuin lappu jossa luki "takuu palautus".
Kevlar peruke tuntui kestävän hyvin, mutta maksaa sikana...
kuusamon perukkeissa on toisessa päässä hyvä hakanen ja toisessa päässä erinomainen leikari, mutta keskellä scheisse. Leikkaa fortress predatorista (vetolujuus 45 kg) sivuleikkureilla 50 cm pätkä, kiinnitä toiseen päähän ym. leikari ja toiseen päähän haka, niin saat erinomaisen perukkeen joka ei käpristy ja jolla voi vetää pientäkin vaappua. käytä solmuna ainoastaan ulkosorkkaa eli clinch-solmu yhdellä kierroksella pääsiiman ympäri. saat sen kynnellä vetämällä suoraksi niin kuin yllä mainittiin. säilytä joka peruke omassa minigrippipussissa niin ei mee piuhat sekaisin.
tv : tapsak
Itellä käytössä Thuqin mainostama systeemi, ei haittaa vieheiden uintia, ellei sitten puhuta ihan mikrovaapuista.
Perukemateriaalina on Fortress Predator, toista merkkiä en nyt muista, mutta on ainakin 2 eri merkkiä, joista voi valita.
Itsellä käytössä Optima Kevlar Steel ja Fortress Predator. Kummallakin tulee toimeen.
Luin juuri uudestä ERÄ 9/2003 Visionin Hard Mono perukkeesta.Vaikuttaa kätevältä.
Taitaa olla jopa Visionin tämän vuoden luettelossa.
Joo Hard Monoa testanneena voin suositella. Kestää ainakin yhtä pitkään kuin esim. Predator. Perukkeiden käsiteltävyys mukavampi kuin kuituperukkeissa. Varsinkin perhoperukkeena loistava.
Lisää uusi kommentti