Kulkeeko Terhi 385 millään konstilla lujempaa?
29.12.2003 - 22:43
Kannattaako miettiä edes nopeampia siirtymiä 385 Terhi veneellä ?
Olen joskus koittanut 9 heppasta Suzukia ;ääni oli kova mutta vauhti sama.
Vene muuten aika kiva soutuveneeksi keveä ja turvallinen .
kyllä tietääkseni "lentävän pellinkiläisen" runkorakenne eroaa muutenkin kuin kantotasoiltansa noista perinteisistä fiskareista. Ero lienee siinä, että pellinkiläiset kun on suunniteltu kovaa kulkemaan, ne on myös ajettavissa siinä kovassa vauhdissa, mutta laitappa tuollainen 385 terhi plaaniin sen paksun kölin varaan ja tee tiukka mutka... Seurauksia vois kuvata kummelin tapaan: KYLÄ LÄHTEE... Yks kauheimpia laitteita millä olen kovaa ajanut on sikabella (bella 530 ht), se sitten oli herkkä peli, u-pohja ja kookas köliklöntti, hieman kun tuli plaanissa pahasti aaltoon niin oli kauhia pideltävä. Vähän niinku moottoripyörä, jossa on väljä ohjauslaakeri
Noin karkeesti olen kyllä sitä mieltä, että jos haluaa kovaa menoa, osta vene joka on siihen suunniteltu, jos haluat pörryyttää hissukseen, osta ihan mikä vaan... Mutta mikäs minä olen sanomaan
Le Amateur...
Eroaa ja ei eroa. On "lentäviksi" alunperin tehtyjä ja "lähes lentäviksi" jälkikäteen muunnettuja. Kuitenkin siis jälkikäteen "lentoon nostetuillakin" noustaan 20++ solmun nopeusalueelle.
Ehdottoman hyvä ohje on kyllä valita vene joka on takoitettu aiotulle nopeusalueelle.
Bella 530HT taasen on kyllä kovaa ajaessa tasapohjavene jolla ei oo pitokantteja lainkaak, koska noustessaan takapojalle on kyseessä tasapohjavene u-kanteilla... ajettavuus "loistokas"...
Oma veneeni "Terhi 395" on hankittu 70-luvun alkupuolella. Muistuttaa malliltaan hyvin paljon nykyistä 385:ta.
Mikähän on ihmisen jalkapohjan runkonopeus? Ilmeisesti hyvin suuri.
minulla on terhissäni 8hv evinrude moottori eikä lähde liukuun mitä vittua runko on ihan paskan muotonen plaaniin :D
Terhi 385 on puililiukuva venemalli jossa runkonopeus on alhaisempi kun liukuvassa v-pohjaisessa veneessä.
Vauhti ei nouse konetta isontamalla.
Sivut
Lisää uusi kommentti