Hyppää pääsisältöön
Kalastus.com
Etusivu
Keskustelu
Kalenteri
Galleriat
Kalaruoka
Kalastuksen ABC
Kalastusvideot
Kalastuslinkit
Kuvia omatekoisista vaapuista
kaaleppisetä
29.05.2003 - 17:50
Keskustelualueet
Kaikkea kalastuksesta
Mainostus sallittu
Uutisia
Viritykset ja rakentelu
Raportteja kalavesiltä
Kalastusvideot
Uusimmat viestit 2h
Uusimmat viestit 12h
Uusimmat viestit 24h
Lisää uusi viesti
Kirjautuminen
Käyttäjätunnus tai sähköposti
*
Salasana
*
Luo uusi käyttäjätili
Pyydä uutta salasanaa
OMAT TIETONI
Muuta asetuksiasi
Muuta profiiliasi
Netiketti
Omat galleriat
Omat ilmoitukset
Foorumihaku
Laitetaas kuvaa uutuusmallista.
Vissi 120
12 senttinen jalokalan ja kuhan tavoittelija.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3403322.jpg
Onko popperivaappujen tekijöitä?
Kärsiskö kysyä, että mitenkä se tuo nemo-väri maalataan? Moni on sitä väriä harrastanut ja jotkut puhuu teippauksista, mutta eikö se mene vähän vatuloinniksi?
Onko ppt:llä joku sabluuna millä maalailet noita edellisiä?
Ompa hienoja!
ppt maalaa kaikki vaaput vapaalla kädellä. (vas)
Kevät uutta:
Morgan:lle
Tuala on yks nemon maalausresepti ja kaikkia muuta kikkailua:
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=2400&start=50
........
Hauki on kyllä makea.
Siinä jää Sol"ass"fallit toiseksi.
Omavuolemaa

ylölärven paksu poika voisi käydä vähä keväthangilla hiihtämässä on meinnaan muutama kilot kertynyt niin kasiosainen kellupuku ei ole mikään soutuasuste se on väärin pyydetty seis nauraa
Hahahaa
Kyllä ne siitä ensi kesän souduilla poistuu. Pahoittelut jos sinua häiritsee.

Tässä Gartlandin reissulle NRS vaapuketta.
olipas Petrillä nättejä vaappuja ja saaliskuvia kotisivuilla!
heh heh. Joku nimeltämainitsematon "vaapunvalmistaja" on sitten päättänyt kopioida Jan vaapun. Päivänselvä piraatti.
Sellaista vaappua ei olekaan joka ei jotain muistuttaisi. Yksikään edellä olevista kuvista ei muistuta Jan vaappuja niinkuin esim. jotkut kaupalliset vaaput jotka ovat suoria kopiota. Muuraan pullukkaan jos viittaat niin tiedän valmistajan kehittäneen tuota mallia pitkään.
Näihinkin voip törmäillä jossain kaupoissa:
http://img706.imageshack.us/img706/3945/pompulat.jpg
Taitaa runko olla jtn 80mm, kokonaan ~120mm ja räminöillä tottakai. Pariin fiksasin kokeeksi lappua niin saipa muuten aika muikean uinnin.
Messingin hohtoa:
ppt:n katkaväritys on tuttu jan vaapuista, jos sitä tarkotti.
lapuan laki, kälviä, niklas, totuus, mike. taitaa jotakuta ahdistaa. hanki harrastus tai ala tekemään uistimia niin ei tarvitse täällä avautua. murtovaapun katkat on monta kerta kauniimpia vaappuja kuin janin katkat. eikä Jan vaappu ole ainoa jossa katkavärityksiä on. kyllä täällä esiintyvät vaaput ovat paljon innovatiivisemmin ja mielikuvituksellisemmin toteutettuja kuin monet muut. herättää kateutta varmasti monessa, itsessänikin, kun jollakulla on tuollaiset kädentaidot. myös graavi arskan tuotanto on nykyään aivan ensiluokkaista. ei voi kuin ihailla näitten vaappujen viimeistelyn tasoa.
Onpas täällä mielenkiintoisia keskusteluja taas. Vai että piraatti
.

Jos tuo minua kohtaan oli suunnattu niin aika kaukaa haettua. Täytyy tunnustaa että yhtäkään Jan vaappua en ole elämässäni omistanut. Kerran tai kaksi olen sellaisen yrittänyt huutokaupasta hankkia Tanskalaiselle kaverilleni kun sellaisen halusi, mutta en ole onnistunut siinäkään. Ei siinä että Janissa mitään vikaa olisi (kaikki kunnia vaappumestaria kohtaan), mutta viimeisen 15 vuotta olen kalastanut kuitenkin pääsääntöisesti omilla vaapuilla ja ne jotka esim. tuon katkamallin syntyhistorian tuntevat niin tietävät kyllä miten ja minkä joen äärellä se on syntynyt. Mutta kiitos kuitenkin kiinnostuksesta vaappujani kohtaan.
Tässäpä yksi kuva lisää, toivoisin että näistä irtoaa jotain ammattitrollille niin saa taas naureskella hyville jutuille.
Mistä noita kateellisia riittää? Selaappa kirjallisuutta 30-40 luvun woblerista yms. tai katsele kuvia googlesta "old lures". Ymmärryksesi laajenee mikäli se on mahdollista. Eri uistinmallit ja väriyhdistelmät on keksitty hyvin pitkälti jo isoisän aikaan.Katkavärityskin sieltä löytyy useankin valmistajan toimesta.
Tsemppiä kaikille uistintekijöille jotka hienoja kuviaan tänne lataavat. Harrastelijana voin kertoa että tuotoksianne on todella hienoa seurailla silloin tällöin.Uskomattoman taitavia työnäytteitä.
Pätäkkä
Pikkaisen erikoisempi kalikka salakasta.
Eli, olen ostanut tommosen aloittelevan vaapuntekijän paketin varmaan vuosi sitten, ja homma jäi viime vuonna siihen kun mulla on nyt useampi vaappu aihio missä on siis runkolanka siellä vaapun sisällä nyt. Pari kyssäriä.
Mulla on jotain sam-propionaatti lakkarouhetta, joka on tarkoitus sekoittaa tinneriin tai asetoniin. Kelpaako lakkabensa? Tuleeko siitä millaiset huurut, eli pitääkö ilmanvaihto hyvä/ hengityssuojain olla?
Suoritanko pohjalakkauksen ilman sitä uintilenkkiä?
Korjatkaa jos olen väärässä, eli tässä järjestyksessä olen tekemässä: pohjalakkaus, folio tms. kiilto, maalaus, nokka lenkki kiinni. Sitten useampi kerros pintalakkaa ja uistin on valmis koeuitolle?
Kattelin vähän niin näkyy nuo rungotkin olevan vähän toispuoleiset, noh tuleepa persoonallinen uinti jos sattuu edes uimaan, tekemällä oppii!
Laitan sitten kuvia jos saan jotain aikaiseksi :)
Sivut
Lisää uusi kommentti