Hyppää pääsisältöön
Kalastus.com
Etusivu
Keskustelu
Kalenteri
Galleriat
Kalaruoka
Kalastuksen ABC
Kalastusvideot
Kalastuslinkit
Hauen perhokalastus keväällä
pike
15.04.2003 - 15:25
Hauen perhokalastusta
Hauen perhokalastus videot
Haukiperhoja
Haukiperhosiimoista
Kelluntarenkaista
Keskustelua hauen perhokalastuksesta
Kuvia haukiperhoista
Lisää välineistä
Milloin ja millä perholla?
Perhosiima hauelle
Siimoista ja vavoista
Välineistä
Keskustelualueet
Kaikkea kalastuksesta
Mainostus sallittu
Uutisia
Viritykset ja rakentelu
Raportteja kalavesiltä
Kalastusvideot
Uusimmat viestit 2h
Uusimmat viestit 12h
Uusimmat viestit 24h
Lisää uusi viesti
Kirjautuminen
Käyttäjätunnus tai sähköposti
*
Salasana
*
Luo uusi käyttäjätili
Pyydä uutta salasanaa
OMAT TIETONI
Muuta asetuksiasi
Muuta profiiliasi
Netiketti
Omat galleriat
Omat ilmoitukset
Foorumihaku
Eiköhän se silloin ole hyvä aloittaa, kun jäät lähtee. Oli paikka nyt sitten mikä vaan... Sillon ainakin itte "joutuu" alottamaan...
Etelä-Pohjanmaalla kiusasin luupäitä viime keväänä karvaturreilla jo toukokuun alkupuolella. Ja kävi niitä muutamia laidalla hammastarkastuksessa.
Ajankohdan tarkkuudesta on vaikee sanoo mitään, kun huippu on joka puolella eri aikaan. Kokeilemalla selviää lisää...
...jo toukokuun alkupuolella.
Mun viime kevään viimeinen perhohaukikeikka tapahtui 5.5... mut toki täällä Saaristomerellä kevät on vähän edellä E-P:ta
Nipa,
Niinpä. Meillä on mökillä paikat "tukevasti" jäässä vielä vappuna... Polte olis kyllä jo nyt kauhee...
Tahtoo kans!!!
No, parin viikon päästä pitäis yrittää käydä Paraisilla... Josko sitte...
Pitää lähteä heilumaan vavan kanssa ensimmäisiin suliin paikkoihin, pakkohan sieltä joskus on jotain tultava. Minkälaisia perhoja muuten käytätte, vaikka se nyt varmaan on aika sama minkä veteen nakkaa. Itse nakkelen Deceiverin variaatioita.
Mä olen toistaiseksi nakellut vain noita Marabou Deceivereitä.
Deceivereitten lisäksi mä olen käyttänyt sellaisia zonkerimatskusta väännettyjä törsäkkeitä.
Pyrstöksi zonkerisuikaleesta noin 7 cm pätkä tai kaksi. Runko samasta matskusta kiertämällä. Silmiä ja ruohosuojia maun mukaan. Fuoripunainen pyrstö ja musta runko on skulannu sisävesissä ihan hyvin.
Erivärisistä tinseleistä (angel hair) saa hienoja luomuksia. Itse olen tehnyt tälle kaudelle läjän n.18cm ahvenperhoja. Keltaista, kultaa, paria vihreätä ja jotain tummaa tinseliä, eviksi punaista kettua, tussilla raidat ja avot.
voiko 5-6 luokan vermeil yhtää hauestaa?
Mohammed,
Kyllä voi. Silloin vain joutuu käyttämään pienempiä perhoja. Tietty, jos tähtäimessä on yli femman pitkänaamat, niin noi 5-6 luokan vehkeet jää heppoisiksi.
Lisää uusi kommentti