Scantic 580R
19.11.2003 - 15:13
Onkos kokemuksia ko. paatista?
Muutama ois myynnissä, ilmeisestikin majurin vene on tuollainen, vai?
AInakin se majurin paatti oli paras heittokalastusvene missä minä olen koskaan ollut, ei paljon keikkunut isommallakaan kuormalla!
Jos löytyy kokemuksia/kuvia yms. niin laittakaahan tänne.
Entinen KV1 oli Scantic 580 takahyttivene.
Kysy tältä kalastuksenvalvojalta käyttö kokemuksia. Muistaakseni hän ajoi sillä veneellä 5-6 vuotta ammatikseen eli useita tuhansia tunteja
Yhteystiedot varmaan löytyy jostain netistä.
Erityisesti kiinnostaisi tuosta se keskipulpettuversio,olikohan se nyt sitten tyypiltään 580R...
Mikähän mahtaa olla moottorisuositus (4T) tuollaiseen paattiin?
Scanticin runko on Reivosen aikoinaan piirtämä ja siinä on käytetty jopa 200hv perämoottoria kun hän sillä kilpaili.
Kyseessä on todella hyvä vene. Mutta niikuin aiemmin kirjoitin ilmoittamallani valvojalla on varmasti tietoa ko.veneestä. Runkohan on sama oli siinä hytti tai ei.
Toinen taho joka myös tietää ko.veneestä on varmaan Telvan vanhempi henkilökunta.
Olen pyörinyt taimenen perässä keskipulpetillisella scantic 580:llä -80-luvun puolivälistä -90-luvun puoliväliin. Koneena 75 hv.jammu. Pelkkää hyvää kerrottavaa veneestä. Sopii nimenomaan taimenen tyrskykalastukseen. Minimi kone vähintään 50 hv.
Ostin 580r veneen käytettynä joskus -95. Koneena oli 2t85 suitsa, sitten 50 honda, 4t70 ruiskusuitsa nyt 4t60 jammu. Koneista 70 hp sopi veneeseen parhaiten tosin oli sen verran painava, että vanhassa veneessä perälautaa piti vahvistaa... Pulpetti oli erittäin takana ja venettä ohjailtiin takapenkillä istuen. Siirsin pulpetin n.50 cm eteenpäin ja tein pulpetista ympärikäveltävän ja veneestä tuli ns seisottavaa mallia. Kuvia veneestä löytyy http://WWW.kolumbus.fi/juha.karimo
Löytyykö netistä jotain tietoa Reivosesta yritin hakusanaa Reivonen ja ei oikeen sujunut kiinnostaisi sekä suunnittelu mitä kaikkea muuta suunnitellut venepuolella sekä toi kilpailupuoli.
Kerrottakoon vielä että olen törmännyt 580R:ssä kolmeen eri pulpetti ratkaisuun ja kahteen eri kansiratkaisuun. Yksi pulpeteista ei lattiassa kiinni ollenkaan vaan kannatus keskipenkistä joka on tuettu sisäreunan muotopokkaukseen.
Scantikista on myös 680 Atlantic versio HT katteella on muuten kuin venytetty 580 runkoltaan HT katteen kun leikkaisi pois ja laittaisi keskipulpetin olisi aika namu heittokalastukseen.
Niin ja unohtui jostain syystä uudemmissa 580R:ssä on ollut välipohjassa huomattavasti ohuempi lasikuitupaksuus ja tukivaneri ollut 1/3 ohuempi.
Majuri: minkäs ikäinen tuo sinun scantik on?
Onko sinun vene mallia 580 R ?
Minkä ikäisiä ovat nuo mainitsemasi "uudemmat" joissa ohuempi lasikuitupaksuus?
Kari
Tossa on muuten alempaa myynnissä Scantic 580R virheellisesti nimettynä siitä selviää kuvista hyvin yksi pulpettiratkaisuista.
En ole niin tarkkaan vuosimalleja mieleeni laittanut mulle kun sillä ei ole mitään merkitystä -80 luvun lasikuituveneessä jos se on ehjä. Tarttis soitella läpi nuo mihin on muutoksia tullut tehtyä.
mainoksia osastolla on myynnissä yksi
Lisää uusi kommentti