Jigivapa hyrrälle?
18.01.2005 - 09:18
Selailin arkistoja, mutta ei selvinnyt vielä,
mikä vapa olisi hyvä kuhan jigaukseen nimenomaan hyrrälle?
Olen todellakin aloittelija tuossa jigittelyssä,
joten neuvoja kaipailisin.
Käsittääkseni vavan pitäisi olla jämäkkä, että
kalan saa tartutettua hyvin, mutta
toisaalta taas jäykällä vavalla kevyempien(10g)
jigien heittäminen ei varmaan mieltä lämmitä
ja kalan kiinnipysyminen on epävarmaa punotulla kalastettaessa?
Oma suosikki Daiwan Procaster-S (se puna-musta) 6,6´. Napakka ja heittää kivasti, tartuttaa vielä kivemmin eikä edes tunnoton kanki. Pahaa sanottavaa ei ole.
En löydä haulla oikein mitään tuosta Daiwasta,
onko tuo kahdenkäden vapa?
Juu, takakahva on luonnollisesti lyhyehkö.
Muistaakseni täälläkin on ollut juttua ko. kepistä. Erittäin monipuoliseen käyttöön soveltuva, mulla jigi ja kevyt hauestus (viehepainot 10-40g) käytössä.
Tuossa Procasterissa on "puolentoista käden" hantaaki.
Omaa vapamakuani tuo puoltaa myös kevyessä jerkkauksessa.
Mä pidän tota procasteria myös mun suosikki haukkivapana, tunnokkuus on aivan huippuluokkaa ja sellaiset 4kg+ hauet on aika mukavia väsyteltäviä. Miinuksia tulee kyllä surkeista vaparenkaista, mutta nehän voi aina vaihtaa.
Parhaimmillaan mun mielestä Procasteri on Zalttien ja esim. pikkusliderien nakkelussa. Toiminut kyllä hyvin myös kuhan jigauksessa.
-Atn-
Mielellään saisi olla pitkä tuo takaosa.
Arkistoja kaivellessani, löysin juttua tuosta
Daiwasta, jotkut mieltävät tuon liian jäykäksi
jigaukseen. Siinä mainittu viehesuositus on kuulemma alakanttiin?(olikohan 7-28G)
Vaihtoehtoja löytyi myös Ambidex CA90665-5 195cm,tai CA9060 185cm.(viehesuositukset 5-20g)
Onko näistä kokemuksia?
Ambidexissa on myös lyhyt kahva, miten mahtaa olla Nexavessa,jota on myös kehuttu?