Shimano Cardiff
11.10.2006 - 17:52
Morjens.
Olen ostamassa shimanon 200A cardiffia ja kyselen vähän että
millaisia kokemuksia teillä on kelasta
a) Jerkkikäyttöön?
b) "normaaliin" hauenkalastukseen?
Miten kestävä tuo kyseinen kela on ja onko yhtään pitkäheittoinen?
Jerkkikäyttöön mainio, kun omaa "iarin" ja "takasalvan". Normaaliin hauestukseen myös mainio.

istuu pienempikouraisen anturaan paremmin kuin klassiset döörit. On kevyt ja välityskin ihan tarpeeksi nopea.
Kela kannattaa huuhdella ja rasvata säännöllisesti. Mielestäni eivät ole yhtä huoltovapaita kuin klassiset döörit.
EDIT: nyt vasta huomasin että ollaankin asian tiimoilta entuudestaan tuttuja
Heh heh juuri näin
Voisitteko vertailla cardiffia ja tämän "parempaa" veljestä calcuttaa jonkin verran, eli että mitä oleellisia eroja näissä on
Calcutta on koottu koneruuveilla metallivasteisiin, Cardiffi harvakierreruuveilla muoviin. Toinen on tehty siis myös huollettavaksi ja omaamaan käyttöikääkin ja se ei ole Cardiff.
Abon faktat tappavat ilon muuten niin miellyttävän kelan omistamisesta
Hyvä kela se Cardiff on, osta pois (sanoo mutu-mies). Onhan monet hyvät talotkin "kasattu tyystin kierteettömin "ruuvein" puuhun lyömällä ja kokonaan ilman vasteita". Ja kelanvalinnan kanssa miltei yhtä tärkeää vaimonvalintaakin tehdään paljolti käyttömukavuuden, ulkonäön ja fiiliksen perusteella, eikä niinkään teknisten faktojen pohjalta.
Ja onhan mullakin ollut/on pari Cardiffia ja kummallakin olen heittänyt reilun kauden ongelmitta. Tietysti yksi kausi on kelan elämälle vasta alkutaival, mutta minun kauteni kuitenkin sisältää tuollaiset 70-90 kalastuspäivää.
Cardiffissa ei ole ollut muuta valitettavaa kuin, että velipoika osti 201:köseni väkipakolla minulta pois.
Tunnetko abo tai joku muu Shimanon Curadoa? Siinä näkyy olevan myös (jonkinsortin tupla-?) takasalpa ja olisi kai kelvollinen jerkkaushommiin, liikkuu kai Calcuttan hintaluokissa. Vaan mahtaako olla muovia sisältä...
Calccunoita ja curadoita itsellä 5+3 kpl -- hyviä
kaikki --curadoilla kyllä tosi hauska kalastaa.
Uusissa hyvät sisuskalut-- vanhoillakin pärjää
vuosia helposti.
Lisää uusi kommentti