Hyppää pääsisältöön
Kalastus.com
Etusivu
Keskustelu
Kalenteri
Galleriat
Kalaruoka
Kalastuksen ABC
Kalastusvideot
Kalastuslinkit
Kokkolan merialue
laku 1964
13.01.2010 - 13:06
Keskustelualueet
Kaikkea kalastuksesta
Mainostus sallittu
Uutisia
Viritykset ja rakentelu
Raportteja kalavesiltä
Kalastusvideot
Uusimmat viestit 2h
Uusimmat viestit 12h
Uusimmat viestit 24h
Lisää uusi viesti
Kirjautuminen
Käyttäjätunnus tai sähköposti
*
Salasana
*
Luo uusi käyttäjätili
Pyydä uutta salasanaa
OMAT TIETONI
Muuta asetuksiasi
Muuta profiiliasi
Netiketti
Omat galleriat
Omat ilmoitukset
Foorumihaku
"Lähdin niin kiireessä että jäi termospullo jäälle kuvan osoittamassa paikassa. Jos joku kulkee siellä, ni viitsitkö pelastaa talteen kiitos."
Toin siihen kahvilan ovelle odottamaan omistajaa.
"Lähdin niin kiireessä että jäi termospullo jäälle kuvan osoittamassa paikassa. Jos joku kulkee siellä, ni viitsitkö pelastaa talteen kiitos."
Toin siihen kahvilan ovelle odottamaan omistajaa.
Kiitos!
Kiinnostais ens kesänä ajella meren kautta perhonjoelle n. Rödsön sillalle saakka ja kalastella. Onko sinne joelle olemassa karttaa tai tietoa miten väylä kulkee? Ei taida olla merkitty väylä. Paljon veneen maximi syväys?
Lainaus Perhonjoen alaosan kalastussäännöistä:
- Kalastus ankkuroidusta veneestä sekä kalastus veneestä Vitsarin
ST 1 huoltoaseman merenpuolisella alueella on viehekalastusluvalla kielletty.
Veneenkäyttökielto ei koske vesialueen osakaskunnan jäseniä.
Tuleeko Pihlajasta saalista, muikkua siikaa? Vai pimensikö lumi. Onko minkälainen olosuhde liikkua?
Viikko sitten ei tullut mitään. En tiedä miten nyt.
Tuleeko Pihlajasta saalista, muikkua siikaa? Vai pimensikö lumi. Onko minkälainen olosuhde liikkua?
Toissapäivänä kävin. Lunta on kymmenisen senttiä. Todennäköisesti nyt on jo vähentynyt ja tämä plussajakso toivottavasti veisi lumet jäältä.
Mulla oli live mukana. Kalaa on ihan valtavasti joka puolella. Pohjasta 2m ylöspäin ihan mattona. Ei vaan syö. Ihan pieniä jotkut sai. Itse sain kaksi. Muikkua ei ollut saanut kukaan. Puhuivat jäällä, että ei tule norssia eikä silloin myöskään siikoja.
"Mulla oli live mukana. Kalaa on ihan valtavasti joka puolella. Pohjasta 2m ylöspäin ihan mattona."
Alkaa epäusko hiipiä puseroon.Onko tuo 2m ylöspäin ihan mattona,kalaa oikeasti kalaa ja mitä siinä tapauksessa."Ei vaan syö"
Ettei vaan olisi jotain aivan muuta "häiriökaikuja"
"Mulla oli live mukana. Kalaa on ihan valtavasti joka puolella. Pohjasta 2m ylöspäin ihan mattona."
Alkaa epäusko hiipiä puseroon.Onko tuo 2m ylöspäin ihan mattona,kalaa oikeasti kalaa ja mitä siinä tapauksessa."Ei vaan syö"
No ei sillä tule mitään häiriökaikuja. Pienen pientä täkyä siellä ui. Liekö salakkaa vai muikkua? Hyvin tuolla näkee kun kalat ui edestakaisin ja jos vedät hutin ni näkee, kun kala syöksyy pakoon morrilta. Sain mä parikymmentä särkeä, saman verran ahvenia, kolme kiiskeä, yhden norssin, yhden salakan ja kaksi siikaa. Olis hyvä paikka fongaukselle! Kalaa pyöri kokoajan morrin ympärillä ja välivedessä.
Voin ottaa videota ens kerralla ku meen, ni näette.
Alkaa epäusko hiipiä puseroon.Onko tuo 2m ylöspäin
ihan mattona,kalaa oikeasti kalaa ja mitä siinä tapauksessa."Ei vaan syö"
Veikkaan että kalat ovat pääsääntöisesti pientä särkeä joukossa joitain kiiskiä ja ahvenia.
Onkohan veden ruskeudella jotai tekemistä siikojen vähyyden kanssa?
No ei sillä tule mitään häiriökaikuja. Pienen pientä täkyä siellä ui. Liekö salakkaa vai muikkua? Hyvin tuolla näkee kun kalat ui edestakaisin ja jos vedät hutin ni näkee, kun kala syöksyy pakoon morrilta. Sain mä parikymmentä särkeä, saman verran ahvenia, kolme kiiskeä, yhden norssin, yhden salakan ja kaksi siikaa. Olis hyvä paikka fongaukselle! Kalaa pyöri kokoajan morrin ympärillä ja välivedessä.
Voin ottaa videota ens kerralla ku meen, ni näette.
Liekö vielä mahdollista saada madea esim lahdenperästä, osaako joku sanoa?
Tulee sieltä jos säkä käy.
Joko siellä kala syö?
Kävin parina päivänä pikapiston, ku pääsee autolla avannolle asti. Kalaa on aivan järkyttävän paljon, mut saalista ei tullut. Joku sai aina välillä jonku sintin, mut suhteessa kalastajien määrään saaliit oli todella surkeita.
Ihan sama mihin kairaa, kaiku näyttää kalaa joka suuntaan avannolta pohjasta pari metriä ylöspäin. Mulla olis luotaimen kortilla video, ku kerkeis ladata koneelle sen.
Kävin Stockön salmessa pilkillä liven kans. Kittsön satamasta ajoin jäätietä vähän matkaa ja loput pyörällä jäätä pitkin.
Siellä on helvetin huonot jäät! Paikoin oli alle 10cm! Ohuin kohta oli 7cm. Ei kannata lähtee urheilemaan. Kuvassa sinisessä kohdassa oli sula.
Pilkin tuossa vihreälle alueella. En uskaltanut mennä syvän yli eteläpuolen penkkaan ollenkaan. Oli täysin kuollutta. Pari kalaa näin, mitään en saanut. Palasin takaisin ja menin Vargholmille. Sieltä tuli ruokakalat.
Missä kalat Kokkolan alueella? Pihlajassa vielä hiljaista kalojen suhteen, öjaan minua neuvottu ahventa pyytämään mutta en tiedä tarkkaa paikkaa ja mistä sinne pitää mennä ? Täältä neuvoja?
Tänä vuonna jäitä riittänee vielä pitkälle kevääseen ja ahventa tulee...
Olikos Kokkolasta 50km etäisyydellä kirjolohen kalastus paikkaa?
On useita. Kaustinen, kolppi, purmo
Varmimmat paikat taitavat olla Markettien muovipusseissa myytävät limataimenet.
Lauma virtahepoja nähty tänään meren jäällä!!!
Missä kalat Kokkolan alueella? Pihlajassa vielä hiljaista kalojen suhteen, öjaan minua neuvottu ahventa pyytämään mutta en tiedä tarkkaa paikkaa ja mistä sinne pitää mennä ? Täältä neuvoja?
Viikko kaks vihreät alueet. Punaiset sulaa auki pian. Varovaisuutta. Sinisestä jäälle.
Menevät kutemaan tuonne pinkille alueelle.
Kiitos vinkistä, tänään lähden kokeilemaan 🙂👍
Kala-Ukko löytykö sieltä alueelta sitä ahventa??
Mä meen tuonne vihreän ympyrän alueelle huomen aamuna. Laitan rapsaa, miten käy.
Pistähän samalla jäärapsaa!
Voi olla vähän aikaista, ei oo kittsön puiolellakaan eikä ulompanakaan vielä oikein liikettä paljoa ollut.
Moikka kaikille,
Ajattelin mennä kokeilemaan siian ongintaa packraftista Potin hiekkarannan alueelle heti jäiden alettua sulaa ☺️
Osaako kukaan sanoa, onko alueella mahdollisuus siikaan ongella/pohjaongella?
Toinen mahdollinen alue mitä ajattelin kokeilla olisi Harriniemen lintutornin vasemman puoleinen lahti. Siellä on myös varmaan mahdollista tavoittaa meritaimenta kun vedet alkavat hieman lämpiämään?
Joni
Näyttää siltä, että toi Harriniemen alue on juuri parhaimpaan siika-aikaan rauhoitettu.
"Kevät ja -syysrauhoitus Harriniemen-Rummelon lintuvesialueella 15.4-31.5"
Kävin potkuttelemassa vajaa 8km.
Mahtava keli liikkua nyt. Peilikirkas jää. 50+ cm kuivaa teräsjäätä. Joku meni purjekelkalla melkoista kyytiä eestaas.
Ulompana ei ollu mitään elämää. Sisältä ruokakalat pikkutasurilla. Hauet tuolla on kiusana. 4x oli kii, yks melko vauraskin. Pienikoukkuisella pilkillä eivät pysyneet kiinni putkeen asti. Tänään ei tullut myöskään viehemenetyksiä poranokkien takia.
Talvi on vielä. Kala ei liiku.
Kävin eilen ja tänään, samoin potissa ei kehumista . Silppuahventa.
Sivut
Lisää uusi kommentti