Hyppää pääsisältöön
Kalastus.com
Etusivu
Keskustelu
Kalenteri
Galleriat
Kalaruoka
Kalastuksen ABC
Kalastusvideot
Kalastuslinkit
Kokkolan merialue
laku 1964
13.01.2010 - 13:06
Keskustelualueet
Kaikkea kalastuksesta
Mainostus sallittu
Uutisia
Viritykset ja rakentelu
Raportteja kalavesiltä
Kalastusvideot
Uusimmat viestit 2h
Uusimmat viestit 12h
Uusimmat viestit 24h
Lisää uusi viesti
Kirjautuminen
Käyttäjätunnus tai sähköposti
*
Salasana
*
Luo uusi käyttäjätili
Pyydä uutta salasanaa
OMAT TIETONI
Muuta asetuksiasi
Muuta profiiliasi
Netiketti
Omat galleriat
Omat ilmoitukset
Foorumihaku
Mistä saada taimenta kokkolassa
Mistä saada taimenta kokkolassa
Jos sulla on vene ni saarien ja kivikoiden luota. Jos ei, ni niemien nokat yleensä houkuttelee kalaa kun olosuhde on oikea. Sitkeästi ku käy ni jossain vaiheessa se saattaa napata. Ei o ihan helppo kala rannalta saada, mut mahdollista toki.
Kokkolan ja Vattajan väliltä kivikoilta ja niemennokista. Kovaa piiskaamista päivätolkulla niin saattaa napata.
Onko täällä hylkeenpyyntäjiä? Täytyisi tuosta "Gulf of Pihlaja" .sta pyytää kaksi liian kesyä hyljettä. Rikkoo kaikki pyydykset, ajaa kutu parvet rannoilta, lisäksi tahtoo tehdä tulevasta talvesta heikon pilkkimiseen. Kala kaikkoaa muualle kun nuo kaksi temmeltää tuossa AWT terminaalin ja varissaaren välissä. Ei kuuluisi olla näin rannassa hylkeiden ja ei ne siitä muuten lähde ellei niitä hoputa. Kohta jäävät talveksi syömään pilkkikalat siitä kun sulaa vettäkin vieressä. Jos jollain tietotaitoa niin minusta nuo voisi pyytää pois, varissaari/yxpilahällorna akselilta Valtion vesiltä luulisi voivan täyteisellä ampua siinä alueella ne nyt on. Onko sallittua käyttää täyteistä hylkeeseen?
Jaa että kaks hyljettä vie sun pilkkikalat.
Riista info.fi saattas löytyä tietoa kiintiöistä ja mettästys aseista ajoista ym..lyijynamin tarjoiluun hylkeiden pyynnissä.
Sehän on hyvä vaan jos hylkeet mellastaa pikkasen ulompana. Kala pakkautuu mataliin ja on pilkkimiesten tavoitettavissa paljon helpommin ja tiiviimmissä parvissa. Sikäli aivan sama vaikkei sitä pirrin mittaista siikaa tulisi lainkaan pihlajasta.
Made paikkoja makealta ja merenpuolelta hakusessa pilkkikaudelle. Saa laittaa spostiin jos Mieli tekee! Perhonjokisuu on jo tiedossa!
Työväen siikaa.
Hylkeet kyllä karkoittaa ja ajaa isommat kalaparvet pois lahdista ja saa kalan vaihtamaan paikkaa. Tämän vuoksi minusta tärkeää ajaa hylkeet ennen sitä pois kapeista merenlahdista ettei syyskutuiset kalat joudu muualle kutupuuhiin. Madeita löytyy yllättävän hyvin Pihlajan potista Pumptrackin viereisestä kulmasta.
Kräkilän edustalla myös paljon madetta talvella monttukohdissa, täytyy vaan kulkea melkoisesti ennen kalapaikoille pääsyä.
Ps kävin nostamassa siika verkot uimarannan kupeessa ja huomasin että joku olikin kerinnyt ensin. Pidän onneksi riistakameraa osoittamaan nostopaikalle niin tämä kaveri on nyt nauhalla ja lupaan että pilkkijäillä tai muuten vastaan tultaessa vaadin korvauksen verkoista. Vaihtoehtoisesti voi ottaa yhteyttä ja maksaa nuo aiheuttamansa vahingot , yv.llä tavoittaa .
Ymmärrän jos jää uistin kiinni verkkoon mutta miksi ne pitää kiskoa kuivalle maalle riekaleiksi ja loppu pohjaan jumiin. Ei nuista enään ehjiä verkkoja tule edes paikkaamalla ja nuo 6x 30m verkot maksaa sen päälle 300e.... Jos itse joudun tekijän etsimään ettei itse ilmoittaudu vaadin verkoista korvaukseksi 500e.. Älyvapaata toimintaa tuommoinen toisten harrastusvälineiden särjentä...
Ja seuraavaksi saa kuulla valitusta miksi uimarannan läheisyydessä pitää verkkoja, ja en muuten pidä mutta nyt kun vene on talviteloilla ja jäät ei vielä kestä oli tuo ainoa paikka siikaverkotusta harrastaa..
Ps. Oli muuten härskiä nähdä nauhalta että otit siitä verkosta vielä ne kalat 😅
Ymmärrän jos jää uistin kiinni verkkoon mutta miksi ne pitää kiskoa kuivalle maalle riekaleiksi ja loppu pohjaan jumiin. Ei nuista enään ehjiä verkkoja tule edes paikkaamalla ja nuo 6x 30m verkot maksaa sen päälle 300e.... Jos itse joudun tekijän etsimään ettei itse ilmoittaudu vaadin verkoista korvaukseksi 500e.. Älyvapaata toimintaa tuommoinen toisten harrastusvälineiden särjentä...
Ja seuraavaksi saa kuulla valitusta miksi uimarannan läheisyydessä pitää verkkoja, ja en muuten pidä mutta nyt kun vene on talviteloilla ja jäät ei vielä kestä oli tuo ainoa paikka siikaverkotusta harrastaa..
Hyvänen aika, uimarannalla kamera kuvaamassa....sehän on laitonta.
Kaveri mitään varastanu. Nykyään tuota sanotaa vaan lainaamiseksi luvatta.
Se on sitä huippuosaamista ynnä vihreetä siirtymää omistavaa riistovökee vastaan suurta johtajaa ynnä vallankumousta ootellessa..😉...
Nuo "siikaverkot" tappavat niin paljon meritaimenia, että niitä ei pitäisi matalassa vedessä olla ollenkaan.Muut yrittävät saada meritaimenen luonnonkantoja elpymään mutta teidän "siianpyytäjien" verkot tekevät ainoastaan pahaa.
Taitaa kala-ukko olla sama spede joka facebookissa julkaisi kuvan pihlajasta pyytämistään rasvaevällisistä taimenista. Ei ole tyhmyydellä mitään rajaa, toivottavasti sai kunnon sakot että loppuu tuo hulluus.
Ei noi älyvajavaiset ymmärrä tekevänsä väärin. Ensinnäkin. Mitään verkkoja ei laiteta uimarannalle kahluu syvyyteen. Toiseksi rasvaevällisestä kalasta saa usean tonnin sakon ja tää vajakki vielä julkaisee kuvia?? Ei voi kun ihmetellä. Toivottavasti tulee sakko uimarannalla olevasta kamerasta, uimarannalla verkottamisesta ja rasvaevä taimenista. Siinä ei paljoa enään 300€ verkko tunnu missään.
Ei se uimarannalle kuvaa vaan nostopaikalle joka ei uimarantaa ole.. taas yritetään vaan repiä aiheesta jotain valitettavaa..ja vain sen aikaa kun en itse paikalla koska tämä ei ensimmäinen kerta kun harrastamista haitataan.
Ei siikaverkot taimenta tapa, jos 33mm silmällä olevaan 14millin langalla olevaan verkkoon menee taimen niin se ei siihen jää kuin todella harvoissa tapauksissa noin kerran kaksi vuodessa ja silloin se vapautetaan siitä asiallisesti takaisin, samanlailla kun vapamies vapauttaa alamittaisen.
Ja en ole mitään fb.ssä julkaissut, joten minuun tuommoisia turha heti yhdistää.
Minua saa sakottaa jos jotain lainvastaista teen, mutta huvittavaa että kaikki kuvittelee heti verkkomiehen tekevät 100 rikettä kun hän asiallisesti yrittää harrastustaan harrastaa.
Verkot ollut syvyydessä 1.8m ei kahluu syvyydessä. Ja mistä tämä kuvan yhdistäminen nyt minuun alkoi ?
Olen ihan normaali nuori kaveri, voi tulla asiallisesti vaikka johkin paikanpäälle näistä verkkoasioista keskustelemaan kun aina täällä tämä menee niin turhaksi haukkumiseksi. Minun verkoista ei ole kuolleita alamittasia Taimenia tänäkään vuonna tullut ainoastaan muutama alamittainen jotka vapautetaan asiallisesti verkkojen silmiä vähän rikkoen kalan ympäriltä. Siikaa on tullut mukavasti ja tämä verkkokalastus on ainoa järkevä tapa siikaa kalastaa ellei talvi ole, jolloin siian voi myös pilkkiä.
Pidän verkkoja vedessä keskimäärin 6-12h jolloin verkoista pääsee vapauttamaan kalat elävänä joita ei pyydä.
En minäkään käy teidän vapoja katkomassa rannalla niin miksi koette oikeudeksi käydä toisten pyydyksiin koskemassa?
Tässä näkyy minkälaiseksi porukka mennyt, neuvotaan kovin muita ja itse tehdään aina oikein .. niin oikein että nähdään oikeudeksi mennä repimään toisten pyydykset rikki. Tuossakaan paikassa ei mitään laitonta ole ja silmäkokoa/ langanvahvuutta säätämällä voi pyytää tehokkaasti vain siikaa myös matalasta.
Ja se on ok että yksi venekunta repii 10 alamittaista taimenta kivikon reunalta päivän aikana veneeseen mitattavaksi/kuvattavaksi ja sen jälkeen vapautettavaksi. Sitten taas voi sitä verkkoharrastajaa osoittaa sormella ...
Verkoillakin saa pahaa aikaan jos niitä viskoo sinne tänne langan vahvuuksiin katsomatta en sitä kiellä, samoin saa vavalla. Vastuullisuus on se tärkein kalamiehen periaate ja näitä joilla ei sitä ole on vapamiehinä ja verkkomiehinä .
Ainoa järkevä tapa pyytää avoveden aikaan muikkua ja siikaa on verkkokalastus ja sen vuoksi sitä tulen harrastamaan jatkossakin pitää vaan näköjään viedä jatkossa pois silmistä . Hävettää kanssa joidenkin kalastajien itsekkyys ja lapsellisuus asian tiimoilta, mennä repimään pyydyksiä ja vielä netissä alkaa puolustelemaan tekoa...
Ja tämä syy miksi ne olivat tuolla on vain siksi koska harrastan perinteistä narulla kiskontaa syksyisin ja keväisin jolloin rannan täytyy olla U muotoinen jolloin narukela viedään toiseen U kärkeen ja kuljetaan narunpään kanssa vastarannalle jossa naru kiinnitetään verkkoon ja toisesta päästä kiskotaan mereen. Tätä harrastetaan silloin kun merivesi +-2 astetta joten kukaan ei silloin uimassa ole, muulloin verkot lasketaan veneestä kauas +5-10km rannasta.
Jos joku miettii niin kovin miksi juuri tuo tollo uimarannalle ne vei niin tuon takia kun noita U rantoja ei ole turhan monta mistä verkon saa kiskottua tarpeeksi syvälle vastarannalta. Täällä viimeiset verkkoharrastajat leimataan rikollisiksi jos joku muu julkaisee fb.ssä taimenesta kuvan, toivon että nuo oli nuoria alle 20v jotka eivät asioista vielä niin ymmärrä mutta jos kommentit aikamiehiltä täytyisi kyllä vähän asioihin perehtyä.
Kyllähän sitä nillittää kun kamppeita särjetään satasien edestä ihan kiusalla ja vielä viedään kalat verkoista itselleen ja paiskotaan verkot pitkin rantakiviä... Itsekin olisit näreissäsi, helppo vain tuumata toisen nillittävän jostain kun ei omat kamppeet kyseessä..
Erimieltä saa ja pitääki olla.
Tuokin homma pyytäjän kanssa asiasta keskustelemalla selvitettynä olis ollu järkevämpi vaihtoehto.
Vaan ku ei.....se kateus ja kauna. Taimena keppihevosena tässä oikeuttaa muka tolloilemaan kuten eduskunnankin töhrineet vakaasti uskossaan meinas.
Mitäs jos verkonomistaja käy tuhoomassa vaikka sen varastetun polkupyöränsä tai muun ajopelin kerran lakia ei yksilön näemmä tartte kunnioittaa. Tai vaikka tarkka ampujaksi äityy??
Vaarivainaan verkot jätettiin rauhaan ko reikää pukkas rosvon venhon kylkeen muuan järvellä...hää oli sitä mieltä ,jotta jos ei lakia kunnioiteta nii ei hänenkää tartte.
Selekään sietäs vähintään saada tuommonen terroristi ko ei naamatusten uskalla asioita selvittää.
Tuskin totuus on tässä keississä kuten yks kalja-ukko kertoo.jos toimii oikein ja kunnioittaa toisia niin ei löydä "siika"verkkojaan rantakiviltä tärveltyinä.näitä mehukatti verkottajia jotka omistavat kaikki vesialueet vielä löytyy.
En tiedä totuutta itsekkään sitä täältä tulin kyselemään josko tekijä ilmottautuisi, tiedän sen että verkkoja voi pitää ranta alueella 10L kanisterin varassa koska siinä ei ole vesiliikennettä. Lippuja ei siinä tarvitse käyttää, muuten aina merkitsen verkot lipuilla jos pyydä alueella missä veneellä ajetaan.
Ja pihlajan ranta alue on kaupunkilaisten nautintoaluetta joten siellä kaupungin asukkaat saavat pyytää. Selvästi tekijä paikalla kommentoimassa ja kokee että hän sankarillisen teon tehnyt kun toisen pyydykset repi rikki rantakiville ja loput pohjaan jumiin.
Olisi mukava tietää miten tekijä kokee ettei häntä kunnioitettu tässä tapauksessa? Varmaan loukkaantunut näkemästään ja päättänyt että on oikein repiä verkot kiville ...
Ei näyttänyt tämä herra mamulta, aikuinen paikallisen näköinen ukko. Siksi pyydän foorumilta josko tämä herra haluaisi korvata aiheuttamansa vahingot, hän itse tietää mitä on tehnyt ja minulle voi yv.nä laittaa viestiä.
Varmistin vielä että kyseinen paikka on täysin laillinen kunhan sinne ei kylvä yli 240m verkkoa ja minulla oli reilusti alle tämän.
Verkot voi korvata tilaamalla uudet samanlaiset ja toimittamalla ne minulle tai sovittuun paikkaan jos asiasta ei halua kasvokkain keskustella. Myös korvaus rahana sopii jos niin haluaa menetellä.
Jos asiaa ei halua korvata niin katson oikeudekseni rikkoa tekijän/ tekijän omaisuutta siihen törmätessä, mutta minusta tämä on sairasta kun edes tarvitsee tälläisestä riidellä... ja tälläistä tapahtuu..
Ps.Verkot käyn vielä läpi mutta ainakin 4x 30m verkoista oli käyttökelvottomana ja nämä jos tekijä haluaa korvata niin olen pelkkänä korvana.
Minua ei halutessaan tekijän tarvitse tavata ja korvauksen jälkeen unohdan koko asian.
Oli kuka oli vaan täyspäine ei noin toimi.
Tuomittavaa raukkamaista ja häpeällistä toimintaa.
Voihan se tekijä hyvinkin lukasta palstaa eikä varmaan uskalla vastuuta tekosestaan ottaa kute kiilusilmillä tapana on.
Samaa mieltä.. Jos minun verkot ärsyttää niin voi tulla asiasta päin naamaa sanomaan tai jos havaitsee omasta mielestä kalastus rikkeen tulee ilmoittaa paikalliselle kalastuksen valvojalle, hän voi todeta onko pyydys laillinen vai ei. Turhaan toiset menee laillisesti pyytäviä verkkoja nostamaan ja särkemään kun ei niistä ymmärrä tai niiden nosto tavasta. Kuitenkin tätä vastaan sotii se että otit siiat verkoista itsellesi, joten terroristi tekona / rosvouksena tätä tapahtumaa pidän.
Aivan kauhea terroristi teko😅 osta uudet. Luuletko että joku tulee pyytelemään anteeksi. Opit varmaan, että älä vie mehukatti verkkoja rantahietikolle.
Niinhän niitä vain ostellaan uusia. Tuntuu kevyeltä heittää letkautuksia kun ei omalle kohdalle osu...
Ja ei mitään järkeä lippuja virittää tuonne kun syvyyttä alueella 1.6-1.8m keskimäärin näillä vedenkorkuuksilla. Lain mukaan riittää 15cm vedenpinnan yläpuolelle tuleva koho alueella jolla ei ole vesiliikennettä ja niin olen tehnyt näissä ilman venettä virityksissä. 10L kanisteria käytän noissa ja se on riittävä lain puitteissa tuossa paikalla.
Ja en anteeksi pyyntöä tarvitse vaan korvauksena uudet verkot, kaveri aika hyvin noista kuvista tunnistettavissa niin jos meinaa tulevaisuudessa pilkillä tai kalassa rauhassa käydä niin kyllä uskon että asian korvaa. Muuten löytäessä harjoitan samaa oman käden oikeutta kun terroristi herra itse...
Pirautappa poliisille ja kysäse ohjeet miten toimia. Otaksun ,jotta löytyy.
Kylä assii pitää naamatusten nyt selvitellä ennenkuin aletahan sotimaan suuremmin asein otaksun.
Niin minäkin tein mökkimurrossa kalavermeitteni varastajasta... Rosvoo ei löytynnä vakuutus korvasi vain tutkintapöytäkirjan jäljennöksen saatuaan osan vahingosta.
Rosvo on kuulemma nyt palkkansa myöskin saanut. Hyvä niin.
Tsemppiä duuniin ja velat perintään vaan👍
Sivut
Lisää uusi kommentti