Hyppää pääsisältöön
Kalastus.com
Etusivu
Keskustelu
Kalenteri
Galleriat
Kalaruoka
Kalastuksen ABC
Kalastusvideot
Kalastuslinkit
Meritaimenta 2018 syyskausi
Anonymous
19.08.2018 - 08:31
Keskustelualueet
Kaikkea kalastuksesta
Mainostus sallittu
Uutisia
Viritykset ja rakentelu
Raportteja kalavesiltä
Kalastusvideot
Uusimmat viestit 2h
Uusimmat viestit 12h
Uusimmat viestit 24h
Lisää uusi viesti
Kirjautuminen
Käyttäjätunnus tai sähköposti
*
Salasana
*
Luo uusi käyttäjätili
Pyydä uutta salasanaa
OMAT TIETONI
Muuta asetuksiasi
Muuta profiiliasi
Netiketti
Omat galleriat
Omat ilmoitukset
Foorumihaku
Ei se auta jos meri on sula ja muuten on pakkasta. Kaikki vaan jäätyy, eikä kala syö.
Jokin täytyy olla vähän vinksallaan jos näillä ilmoilla merelle lähtee!
Pari astetta sää oli tänään miinuksella. Mun mielestä pikku pakkanen on parempi kuin plussalla, kun rannalla on silloin kivempi kulkea. -5 C mä olen pitänyt rajana, ettei enää viitsi. Ellei sitten keli ole poikkeuksellisen upea.
Joka keli kelpaa kalastukseen, enemmän harmittaa tyhjät reissut
Tossa 'meritaimenta rannalta' ei auta saada harmitusta tyhjästä reissusta. Vaatii ihan eri asenteen kuin muu kalastus Suomenlahdella.
Vieläkös Paraisilta pääsee avovesikalaan rannalta, vai tekiks nää pakkasen ryökäleet kaudesta lopun?
Kyl se nyt loppu muutamaks kuukaudeksi,
Valitettavasti.
Kieltämättä tympeä pakkasjakso tähän väliin. Kuukauden aina kestää kalastamatta, mutta 2 kuukautta laittaa jo nykimään.
Paikat auki vielä.. Kausi jatkuu..
Jäältä ei taimen ota. Palataan aiheeseen toukokuussa
Mielummin huhtikuussa.Siellä ne taimenet uivat lähellä mannerta ,johon loppuvuodesta tulivat.Hyvällä tuurilla tasariin iskevät talvella.
Mut jos ei ole jäätä.
Jollei jäätä ole niin silloin heitetään... Ja jään alta kannattaa myös siikaongella taimenta yrittää..
Verkkomies kertoi saaneensa jään alta meritaimenia Uutelan alueelta läheltä niitä paikkoja,josta syksyllä tai talvella lauhoina vuosina oli kaloja heittämällä saanut.Jos kunnon jäät tulevat rannikolle ,on pieni mahdollisuus myös pilkillä niitä saada.Ruotsin isoilla järvillä pilkittiin isoja jopa 10kg painoisia lohia tasapainoilla.Siellä porukka kerääntyi ja odotti lohien saapuvan paikalle. Hyvällä tuurilla voisi joku hupimielellä pilkkivä porukka taimenen saada mereltäkin.Yksittäisiä yllätyskaloja on saatukkin noiltakin vesiltä.
Suomenlahdelta ja Saaristomereltä tiedän saadun pilkillä jäältä meritaimenia. Tasarillakin on tullut, mutta useimmat tiedossani olevat on saatu tapsipilkillä ja myös pelkällä morilla. Itse en ole saanut ainuttakaan vaikka olen oikein yrittänytkin. Veneestä olen saanut yhden isolla hopeasiivellä.
90 luvun puolivälissä törmäsin Peimarilla tiilitehtaan edustan selkäpakoilla äijään joka pilkki vähän erilailla. Oli molemmissa käsissä pilkkivavat ja veti pitkiä vetoja. Seisaaltaa. Piti mennä jutulle ja taimenta yritti ja vissiin saikin. Oli isot hopeasiivet ja kunnon mato koukussa. Sitte tapsissa perhot...
Kerran nähnyt tasuri taimenen velkualla. Perustaimen paikasta kahden saaren välistä. 4 m kannas välissä...
Yhden meritaimenen tiedän saadun pystypilkillä ,kun mies kalasti norssia.Tukholmasta olen nähnyt kalastusvideon,jossa kalastettiin ja saatiin meritaimenia ihan läheltä kaupunkia.Nekin kalat olivat todennäköisesti norssia syömässä.Yksin taimenta pilkkimällä sen saaminen on varmasti vaikeaa mutta porukalla jollain olisi se oikea pilkki tai sattumalta oikeassa syvyydessä.Verkkomiehet ovat sanoneet taimenen uivan usein lähellä jäätä,vaikka alla onkin syvää vettä.Kkeilematta niitä ei saa.
Silakkaa ja norssia kerääntyy paraisten mertsari rannan ulkopuolelle kahden saaren ulkoreunaan talvisin.. Jos tulee kunnon jäät niin pitäisi varmaan käydä kokeilemassa... Saarten ympäristö myös syksyllä kova mertsari paikka...
Taitaa pilkkimiset paraisten rannalla jäädä haaveeksi.. Kohta heitetään taas...
Siltähän tuo näyttää et plussalle menee. Jää on ohutta, jään päällä vettä ja 40cm lunta. Kunnon myrsky avaa jäät ja Airisto ei ole nytkään kattavassa jääpeitteessä... Nyt pitäis vaan arpoa että minne kevät kalaan? Purunpäähän?
Veikkauksia milloin pääsee avovesikalaan? Kuukauden päästä?
10.4
Kannattaisiko mennä pilkille avovettä odotellessa?
Ähh, se aika mitä ei avovesikalasteta, niin keskustellaan avovesikalastuksesta. Menneistä ja tulevasta kaudesta.
Otsikkoon veikkauksia milloin pääsee heittään niin sanon että 2.2.2019....
Minne meet Tanesi lokki heittämään?
Eilen kävin ajelulla Paraisilla paikoilla ja hämmästykseni oli aikamoinen kun otti paikat auki... Kaikki jää sohjo toispuolen Airiston Rymättylän puolella....
Pääsitkö liottamaan tyrskyä tyrskyissä paraisten beachillä? Melkoisen jäätävä puhuri kävi.
Ai perkule, Paraisten beachillä olis saanut kauden jo auki!
Upinniemen kärjestä eilen ulos veneellä. Ei kaloja.
Sivut
Lisää uusi kommentti