Tammer 420
12.12.2002 - 20:45
Ostin syksyllä tammer 420 veneen,kaipaisin tietoja kyseisestä laitteesta.Onko jollain kokemuksia kys.veneestä?Vene on lasikuitua ja siinä on sivupulpetti,siitä löytyy myös pressun kiinnikkeet mutta pressua siinä ei ole.Mihin käyttöön vene on tarkoitettu,eli merelle vai sisävesille,kalastukseen vai "huviajeluun"?? vene on noin25v vanha enkä ole törmännyt samanlaiseen härveliin missään eikä hakusanalla löytynyt tietoa.
Onpa hiljaista!Koska tää vaikuttaa jo melkein harvinaisuudelta,täytyy kysyä jostain museosta jos ne haluis ostaa tän pelin,antiikkiarvoahan tällä jo iän puolesta onkin!
Arvaus, liittyisikö Tammer-vene (Tampereen Vene Oy) jotenkin paattiisi ?
Todennäköisesti? Onko kyseistä firmaa enää olemassa? Milloin kyseistä pulkkaa on valmistettu? Aivan outo tuttavuus on tämä laite,enkä ehtinyt ajaa sillä kuin pari kertaa ennen jäitä.Pakko oli ostaa kun sai niin älyttömän halvalla,ja vene on ihan asiallisessa kunnossa.
Mulla on moinen, ilman pulsaa (ollut 5 vuotta vm -75).
Veneen perässä on sininen kilpi, josta ilmenee valmistajaksi Artekno. Toimii Kangasalla ja tekee pienveneitä edelleen http://www.artekno.fi.
Nykyisin taitaa mallistossa olla lähinnä vastaava 470 (ainakin ollut vielä viime vuosina).
Oon rakennellut vetouistelu-käyttöön pulpetin (sivu/keski-siirrettävä, korkeussäätö), kaiteet ja selkänoja/takaräkin. Moottorina 20 hp 2-t jamppi.
Merellä oon käynyt kerran, ja meen vielä toistekin. Metrin korkuisissa aalloissa on jo urheilun makua, ja varmaan jo pienemmissäkin.
Nykyhintaansa nähden käypä peli.
- Peksu -
Kiitos tiedoista! Mulla on siinä 20:nen evinrude,ja tuntuu vähän pieneltä varsinkin isommalla kuormalla.Eihän tässä muuta voi ku odotella jäiden lähtöä,et pääsis paremmin tutustumaan veneeseen.
ostaisi tammer 420 alkuperäisen ohjaus pulpetin
Lisää uusi kommentti